#navbar-iframe { display: none !important; } it's a long journey

it's a long journey


Sunday, May 1, 2011
kawan : Salam Ana, lama tak dengar berita.
Saya : Salam juga... alhamdulillah. awak pula? dari sekolah dulu kan?
Kawan : haah lah. Ana dah bahagia sekarang kan? tapi kenapa letak status single?
Saya : hmmm tak perlah letak single. tak salah kan? alhamdulillah... makin bahagia di samping abah dan kakak
Kawan : hmmm tak beragak kan? kawan dengan kerabat2 saja...? betul kah?
Saya : kerabat apa? tak fahamlah
Kawan : Tu.. yg rajin muncul kat wall fb awak tu.
Saya : -sigh- owh dia... tengku tu memang seorang yang baik
Kawan : mana kenal tu?
Saya : hmmm tetiba kenal dia... perlu ker tahu tentang dia?
Kawan : takderlah i ni amik berat. nak tahu jugak berapa kali jumpa dia?
Saya : ha? kenapa tanya soalan gitu?
Kawan : iyerlah. betulkah dia wujud?
Saya : wujud lah tu... habis tu?
Kawan : takderlah... nak tahu jugak bila masa jumpa dia?
Saya : rasa macam tak penting kot utk beritahu. kita cerita pasal lain lah.
Kawan : cerita jerlah...
Saya : entahlah tak ingat jumpa dia di mana...
Kawan : dah pernah jumpa ker belum?
Saya : naper semua nak tahu? rimas lah... boleh tukar tajuk lain?
Kawan : u tak ajak dia keluar?
Saya : keluar? kenapa nak ajak dia keluar? dia pun ada hal sendiri. ada kehidupan sendiri.
Kawan : kata u ni gf dia... gf kenalah jumpa dan dating.
Saya : habis tu kalau kami sibuk dan masing2 ada masalah yg perlu diselesaikan... takkan wajib kena kuar jugak
Kawan : ha? ajaklah dia keluar
Saya : biarlah dia yang ajak i keluar.
Kawan : maksudnya dia tak pernah ajak u keluar?
Saya : haish... sibuk jer tau awak ni .. semua nak tahu
Kawan : macam peliklah... macam mana u leh kenal dia segala.. pas tu tak jumpa. beriya-iya macam couple.. tapi hampeh
Saya : laaa... awak ni dah takder kejer ker? Inikan semua kerja Allah. bukan kita yang tentukan. Awak dah lupa pelajaran sekolah agama dulu. kan awak selalu no 1 dalam kelas.
Kawan : Eh? naper tak pakai handbag jenama mahal?
Saya : haish... awak ni carik pasal laah... dah i suka beg ni. naper segala perilaku saya mesti dikaitkan dengan dia tu? dia takder kena mengena laaa.
Kawan: ni jenama muka.. "Fair and Lovely jer?
Saya: dah kenapa pulak? memang sesuai jer dgn saya.
Kawan: aikkk takkan bf kedekut kot nak bagi...
Saya: bf .. bf... dia bukan bf saya laaa. haish... lagipun kalau bf pun tak semestinya kewajipan dia utk belikan saya kan?
Kawan : kedekut laa yer bf kamu?
Saya : haish... susahlah nak cakap dgn awak ni. makin dilayan... makin menjadi2
Kawan : bila nak tunang?
Saya : Ya Allah... rimas lah... ceritalah benda lain. boleh tak?
Kawan : hmmm alah itupun kedekut nak cerita. dah berlagak kan?
Saya : ha? Ya Allah.. kami hanya berkawan. i pun masih ada abah dan kakak. mana boleh sebarangan buat keputusan... mana boleh sebarangan bercerita.
Kawan : iyerlah iyerlah... kalau jadi nanti jemputlah aku...
Saya : insya allah... itu terserah kepada Allah SWT.

Posted by wsuzana at 6:02 AM |

0 Comments:

Post a Comment