#navbar-iframe { display: none !important; } it's a long journey

it's a long journey


Friday, January 9, 2009

pagi tadi.. aku datang awal ker opis. boleh jadi pak guard aku nie (ada ker jawatan kosong part time utk jadi pak guard?) pagi ni.. kelam kabut aku dan aida hangkut printer dengan meja komputer ker bengkel paip. wah.. tempat baru beb! semangat gak arr.. dan aku rasa aku nak letak tv kat situ dengan oven.(ni ayat nak pujuk ati ni wehhh!). lengkap dgn dvd player tau. (ni nak kejer ker nak hiburan nie?) kena rejam dengan bos besar kang!! aku tak plan agi nak sorok mana kalau dia spot check tetiba.. wakakakakaka... mesti muka bengang giler tengok perangai anak buah dia yg dua orang nie. haah pedulik apa aku. yang penting hati aku terpujuk. senin ni aku ganti aida utk lawatan ker uniten. besh!besh!besh! maceh aida.. tapi sebenarnya aida sibuk dan byk kejer. rabu nanti ada odit (haaa ni perkataan paling aku fobia dan trauma! leh buat byk staf panas punggung sehhhh!!!!)

petang tadi... gi shopping tudung!! woooopppppssss... takleh citer kat maner. SECRETTO!!!!!!! he he. bahaya beb!! bahaya!!! nanti big boss tahu, kena rejam lagi nieh.. bukan takat kena rejam.. kena panggang agi. jadik ayam A1. cantik sehhh... dia orang arr.. ajak punya ajak... aku tak nak sebenarnyer sebab aku tahu aku alah skettt kalau gi tpt kak anis tu. sakan sehh!! tengok.. apa dah jadik? empat sekali aku borong. sampai kat opis.. kecoh sumer kat tingkat 1. weii... not for sell or rental!! ekekekkeke... he he takder laaaa aku nak bagi kakak aku. cian dier kena macak dan basuh kat umah. kira career dia mcm fully housewife arrr...sekarang ni (walaupun muka dia cemberut tiap hari.. tapi aku senyum manis jerk kat kakak. nak amik hati dia).

ooo!!! lupa .. ugur called dari turki! sibuk mamat nieh nak eksyen dengan aku. yer arrr aku tahu kau jemput aku ker majlis kahwin kau nanti. aku janji aku akan hadir (tp itupun kalau kau buat majlis kat muar arrr atau sewaktu dengannyer, tak pun kau kena arr pastikan ada mamat hencem untuk temankan aku kat sana!! wah! wah! cukup menggatal aku eeaaakkk!) tak arr.. aku tak leh kot ker sana..sebab tak cukup budget sehhh.. tiket memang arr mamat kepoh tu bagi, tapi problemnyer aku mesti nak shopping gak kat sana. pas tue tak beshnyer dia bagi aku sekeping jerk tiket!(ni yg aku marah ni) isk.. mati cacing aku kat sana. kedekut tul. bagi arr dua tiga.. terus jumlah kan jadi lima keping ker... leh gak aku bawak aiza dan wana ker sana... (wah!!! geng shopping nieh). wakakakakaka... tak lenyak tido bapak aku nak lepaskan anak dara dia jejauh seh! pas tu hencem2 lak pacar2 ganteng kat sana. utk pengetahuan umum, mamat ni orang turki tapi dia pandai bahasa melayu sebab dia amik kesusasteraan melayu kat London. wah wah.. aku kenal dia lama dah.. masa tu aku kat sek menengah. ala kawan pen pal. dulu kita orang memang jahil english. ekekekekeke... tp saling paham gak arrr... aku bahasa ayam dia lak bahasa itik.. mana masuk beb. tapi bila tulis surat.. guna english yg cap ayam dan itik arr!! kelako sungguh. aku tak paham sgt dia tulis.. tulisan dia agak buruk arr (memang buruk giler) aku gak jamin 100% nyer kualiti yg dia pun kutuk surat aku. itu yg dia tekad nak belajar sastera melayu. bila cakap peeerrggghhhh .. sekali bahasa indon beb, aku gelak tergolek2 bila dia call aku...(itupun kalau time dia banyak duit dan murah poket untuk call aku arr). tunang dia cantik shangat. kalu aku ni cowok, nak gak aku masuk jarum (yg sgt halus tue lubang dia waktu nak dimasukkan benang) ngorat tunang dia. perfect sehhh... tapi aku tak ingat mana aku letak gambar mamat kepoh ni dgn tunang dia (saja malash nak carik sebab aku jelesh pompuan tu perfect sgt) tapi aku tetap berusaha utk carik. naper aku citer bab Ugur melebih2 ni pulak? (tak paham tul aku, sebab aku nak citer benda lain sebenarnyer) aku bukan nak menunjuk ada kwn turki tapi aku masih tak paham dan bengang bila dia bg aku tiket satu keping lak tu. mana boley cam nie.. walaupun tiket tu guna duit dia. tp yg penting aku rasa hilang dah kangen aku nak borak gosip dengan dia. sebab dia tak puas ati BCL pilih asyraf. isk.. saper ntah mamat nie di hati BCL. lol.. bodoh nyer mamat turki.

citer bab tiket ni, aku jelesh arr..dgn aiza dan geng2 ker bali. gi bali tu.. RM1350! aduh!!! menikam jantung, hati dan tali perutku ini. aku nak pegi!!! huaaaaaa!!!! aku nak ikut!!!!!tapi tak leh sebab aku kena join bapak aku dan kakak aku ker langkawi. bapak aku siap buat list tu ker sana. isk.. aku kena check dompet aku nieh. cian abah!! LIST abah ke langkawi

1. Coklat yg dalamnyer inti kelapa.
2. kuali = 1 set
3. periuk = 3
4. kuali besar
5. sudip

wah!! lebih dari list aku nieh. tak leh jadik nieh.. aku kena tambah ker? tak leh adik tak cukup budget nanti. yang penting utamakan abah dulu (ni kata2 kakak). baik kak..

aku sayang sangat dengan abah dan kakak (memang arr.. sumer orang pun sayang famili gak!! apa raaa aku nieh). balik umah petang tadi dari opis.. kul 5.15 ptg tapi sampai umah around 6 petang. tapi sampai umah aku sajer jerk buat2 lelap mata dan mata kuyu terus terlelap. bukan per kakak suruh masak nasi. he he .. sajer jerk nak bermanja (ngeow ngeowwww dengan kakak dan abah). tp bila abah mula amik periuk nasi.. aku jegilkan gak mata dan tumpukan semua tenaga cakerawala aku dalam satu pusat tenaga dalam badan aku... untuk bangun. "abah! meh arr adik macakkan nasi." cian lak aku tgk abah aku mengalah. kakak aku jeling jerk tgk aksi nakal aku. isk, aku pun tak leh nak buat. semulajadi beb.. aku tetiba kuarkan perangai aksi kucing yg malash (mcm garfield yg mata kuyu huarrrgggghhhhh).

aku pun tak tahu sebenonyer apa yg aku nak tulis malam ni. wakakakakaka.. tapi yg aku tensen ni aku baru jerk plan baik dari semalam nak bentangkan bantal dan comforter cantik nyer landing kat depan tv sebab aku nak tonton rancangan baru TV OASIS.. 106 Iskandar bukan Alexander The Great. tapi aku hampa.. sebab minggu ni takat TMO Iskandar Bukan Alexander The Great jer. keciwa.. sungguh keciwa... hampa .. bernanah hati aku. tu yg merepek meraban dlm blog nih.

that's it for now.. aku nak golek2 kan badan dan kepala aku (1 set) laa..kat depan tv. ada citer Joe dan Faridah.. dan saja nak rehatkan diri sebab penat giler ari nie..

adios!!

Posted by wsuzana at 5:58 AM |

1 Comments:

Post a Comment


At August 3, 2010 at 1:59 AM, Blogger Unknown said........
Earn online easy money at your door step for about 10$ on just one So go ahead and click here click hurry up!(smart way to make fast money)